Stora beslut!!

Japp det togs stora beslut här igår. Men ack så viktiga. Hur som helst så har det regnat hela förmiddagen.....ja det regnar fortfarande. Känns skönt för jag har haft en dundrande huvudvärk i 2 dagar nu. Man blir ganska lamslagen och orkar inte mycket. Men jag hann med det jag ville göra innan helgen. Storstädade i Lördags, riktigt  ordentligt.

Tror att Max har blivit stucken av en broms el liknande, för han har slickat hål på vänster fram tass. Han tvärnitade nämligen i Lördags morse när vi var ute och gick å började slicka på tassen direkt. Så nu har han strumpa på tassen. Kan inte springa runt och kolla så att han inte slickar på tassen när jag jobbar. Har hotat med att han får sätta på sig tratten om han inte låter strumpan sitta kvar. Som tur är så går det bra att ha tratt på honom. Jag kommer ihåg när Gonzo hade tratt för första gången. Han stog med huvudet in i ett hörn och rörde sig inte på 1,5-2 tim. Han var så envis så att jag fick ta av honom tratten tillslut....=) Saknar min lilla Gonzo pöjk!!!
Har Maxen men Gonzo kommer alltid att vara nummer 1 i mitt hjärta. Har inte skrivit om honom i min blogg, för det har varit väldigt jobbigt att ta upp det. Det går inte en dag utan att jag tänker på Gonzan!! Jag tackar Anni för att jag får vara inne på hennes blogg och titta på så fina bilder på Gonzo. Det är så att det skär i hjärteroten ibland. Han var verkligen mitt allt när jag bodde där uppe. Jag vet att Gonzo har det jättebra på Hasselhöjden. Hade gärna träffat honom, men jag klarar inte av att se och hålla om honom, sen vet att jag måste lämna ifrån mig honom igen. Börjar gråta av bara tanken. Därför är det bättre att ha det så här....=)

Nej nu ska jag torka tårarna och ta tag i sysslorn här hemma innan jag ska iväg och slita på jobbet!!

Saknar min älskling!!!

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Annie

Tja! Känner igen det där med tratten! Men han har lärt sig nu, tog bort en trasig klokapsel för nåt år sen och då blev det tratt på... Var stel som en pinne i början men så provade jag att ta på tratten när jag hade besök av en kompis och hennes hund, tror han glömde bort sig då för helt plötsligt funkade det med tratten! Tråkigt att du känner som du gör med Gonzo, att du inte kan träffa honom för att du blir ledsen men du vet var han finns om du ändrar dig, bara att hojta till när du är här i trakterna!

Postat av: Lina

Aaah, du har också ändrat design på din blogg. Snyggt! I like... Hey, du hörde aldrig av dig när du var uppe i trakterna. Förstår att du hade fullt upp, brukar vara så när man bor långt bort och bara kommer hem då och då (kommer ihåg hur det var). =) Men du, hur gick det med halsband? Kram kram

2008-08-04 @ 20:31:21
URL: http://jaysblue.blogspot.com
Postat av: Syster yster

åhh Linda det gjorde ont i hjärtat nu... Jag vet ju hur mkt Gonzo betydde och fortfarande gör... Jag saknar honom också...eller rättare sagt jag saknar teamet som brukade släpa med mig och hundarna ut på flås-stinna rundor!!! Och Ida & Gonzan var ett vackert par fniss... Mkt roligare när man inte är ensam!!! Men nu får jag ju snart sällskap här ute i skogen, hela Sävsjön är snart full med Rottisar! Gött höhöhö! Betyder massa mkt för mig att Åsa m familj flyttar hit. Nu när jag inte har min Linda i närheten längre...!!!!!! snyft

Jaja du vet hur jag menar, jag unnar dig all lycka det vet du, men faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag saknar dig!

KRAMAR Syster yster

2008-08-12 @ 23:13:32
URL: http://www.zazzarottiz.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback