Jag har koll på er!!



Jajemänn!!! Ser allt lilla mammsens café. Sitter och tar en kaffe när jag skriver detta. Låtsas att jag sitter och ljuger lite med gubbarna...=) Ååhh den fina Pekås skylten går inte av för hackor!!

För er som inte kommer ifrån Hällefors, så ska jag informera er om att detta är webb bild på torget. Ja i Hällefors som jag och syster har jobbat och bott. Men vi kommer  ifrån Grythyttan, big deal!! Dessa samhällen ligger hela 8 km ifrån varann. Gång avstånd kan man väl säga...=) Ska kolla om jag kan lägga in en bild därifrån....vänta!


Grythyttans Gästgivaregård, huvudbyggnad på vänster. Konferens och rum på höger.
Om man fortsätter och tar till höger efter det sista röda huset på höger sida. Så kommer man fram till detta..

En glass bar på torget. Det är holländare som gör egen glass och choklad. Får inte missas, underbart gott. Vattnas i munnen bara jag tänker på det....=)



Detta är spiktorp, en gård som ligger 3km ifrån Baståsen. ( mamma och pappa) Vilket gör att det är en av deras närmsta granne...=) Man kan hyra rum där om man känner för lugn och ro ut i fingerspetsarna. Han som äger stället är lite speciell, bara så ni vet.

Nu har jag varit lite nostalgisk, hemlängtan??? Undrar ni kanske då... Ja jag kan känna på våren när solen kommer fram, att det är något speciellt med bergslags skogarna på sommaren.  Att gå ut och sätta sig på verandan med ny bryggt kaffe på Baståsen, ja det är oslagbart på sommaren. Att vi kommer skaffa sommar ställe där uppe i skogarna, är inte helt främmande. Men det är långt fram i tiden. Peter älskar att vara där uppe och koppla av. Eller ja han är mest i garaget med bror och far. Men vi uppskattar det på samma sätt tror jag. Vi tycker båda att det är lika skönt att komma hem till hbg igen.

Helsingborg är en oerhört vacker stad och jag trivs så oerhört bra här nere.  Förstår ni vad jag menar...

Hamnen...

shopping streetan i stan..=)

Sofiero!! På denna gräsmatta sitter man när det är konsert. Men en god picknick och trevligt sällskap!!
Då kan det se ut såhär..

Min älskling!!! Puss på dig hjärtat!!

Och framför allt!!!...

Här har vi Tropical Beach!!! Japp det är riktiga palmer!!

Nej nu ska jag börja med maten!!

Ha det!!

Kommentarer
Postat av: Annie

Har vidarebefordrat hälsningen till Gonzan nu! :)

Postat av: sara

God morgon :)

2009-03-18 @ 11:19:24
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback