Lyckligt lottad!!

Jag anser mig vara lyckligt lottad. Jag har ett bra liv med en bra man och liten knodd på G. Jag får dock lite små panik ibland och tänker; -Men gud hur ska vi hinna med allt till sept. Men så vet jag att det som ska fixas tar inte lång tid. Börjar man bara med det så går det fort. Ja väder gudarna måste vara med oss också...=) 

Men så finns det vänner i min omgivning som absolut inte har det bra. Tänker på er ofta och önskar inget annat att än allt ska lösa sig och sen ta tag i ert liv!!!

Att leva i ett destruktivt förhållade är inget man rekommenderar. Men när en karl hamnar där så blir det svårt om dom inte är nog bestämda vill säga. För en utomstående kan det verka som att det går ingen nöd på denna karl. MEN......ja vi kvinnor är ganska "tänkiga" av oss. Ja vissa kan få för sig vad som helst och spelar upp ett obefintligt scenario i huvudet och löer amok. I den kategorin infaller min väns sambo och fler med henne. Men som sagt åter till saken. Vi kvinnor tänker väldigt mycket och funderar på hur vi kan ha orsakat att ens karl gör som han gör. Eller att jag stannar kvar, kärleken kommer nog igen...osv.
Men jag kan säga att män tänker lika mycket som kvinnor, men håller det oftast för sig själv. Man vill inte bryta macho ytan utåt. För det är en fasad som växer sig allt större och bredare om dom inte tar tag i problemet. Det kan sluta så illa så att man kan göra nära och kära illa. Även fast att man absolut inte skulle få för sig att göra det om dom hade ett bra liv. Dom som tycker om alkohol dricker ännu mer för att orka med att vistas under samma tak som sin sambo. Andra vänder sig inåt och pratar inte med någon i onödan, för dom orkar inte vara sociala. Sen svänger humöret till det sämre, man blir tjurig, grinig och har väldigt kort stubin. Man rycker och sliter i saker, för tålamodet finns inte där på samma sätt. Allt detta är pga att man inte känner sig älskad, omtyckt och respekterad.

Det är dom jag önskar kunde ta det sista steget och sätta ner foten!  Nu räcker det, jag står inte ut med ditt skit längre. Du suger all min energi och får mig att må dåligt. Jag ställer inte upp på detta längre!! Jag vill leva ett normalt liv som alla andra och det kommer tyvärr i fortsättningen vara utan dig! R.E.S.P.E.C.T!! Find out what it means to me!!!

Det gäller även kvinnor som män i dessa situationer.
Dom skulle verkligen behöva någon som älskar dom helhjärtat och visar hur man kan lita på varann i ett förhållande. Sen att man bygger upp en ömsesidig respekt och stöttar varann i vått och torrt hur tufft det än må vara. Ibland måste man vara stark åt sin sambo och vara den drivande positiva kraften framåt.
Om dessa människor får det ,så kommer dom skina upp som solar och bli sitt underbara jag igen.

All you need is LOVE!!

Älskar dig Bula!! Tack för att du finns, världens bästa blivande pappa!!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback