Hur dumma är vi i Sverige...????

Ja jag vet inte vart jag ska börja...MEN!!  Vi kan börja med Mehdi Ghezali och Munir Awad. Ja för er som inte vet vilka dom är, så är det svenskar som har åkt dit för terror verksamhet i Irak. Jag tänker så här, hur många i svea land tror att dom är oskyldiga....?? Jag kan säga, att man är inte oskyldig bara för att man lyckats skaffa sig ett svenskt medborgarskap.! Och alla politiker, rättskämpar, feminister.......mm man är inte oskyldig till brott bara för att man är svensk!! Jag sa redan från början när dom hamnade på Guantanamo, att dom håller säkert ppå med något skumt. Jag menar...va fan gör dom där nere i Irak??? Om dom nu har flytt till Sverige en gång i tiden för att det var så illa???  Det finns vuxna och barn som har det riktigt illa, som inte får uppehålls tillstånd. Sen är det riktiga Rövhål som får stanna. Det är ingen rättvisa. Jag förstår ( som i vilken situation som helst) att det inte är lätt att sitta och avgöra vem som ska får stanna och inte. Men om hela familjen ramlar in med en massa guldringar och halsband på sig och åker en spritt ny bil....Tror man på allvar då att dom har det JOBBIGT i sitt hemland. I helvete!!! Jag tycker helt klart att man ska hjälpa varann här i världen. Men jag blir arg när det är så många arslen som slipper igenom systemet.
Vi kan ta Rosengård här nere i Malmö. Allvarligt!!! Vet ni varför ingen gör något.??? Säg så här....skulle du gå in i ett brinnande hus med bakbundna händer och fullt med snubbeltråd efter golvet??? Nej skulle inte tro det, men så kan man milt beskriva att det är för POLISEN, BRANDMÄNNEN OCH AMBULANS PERSONAL. Do ska inte behöva jobba med livet som insatts. Men så är Sveriges lagar!!!
Sen har vi detta med vägbyggen!!! Men herrejävlar va många vägen riddare det finns. Dom har byggt om en sträcka mellan Hbg och Malmö. Gissa om det har strukit med folk....ett gäng kan man säga. Jag förstår inte varför, gott om plats om man gör som skyltarna säger EN MIL innan vägbygget börjar!!!! Men det är alltid en klunga som ska först fram och då blir det stopp!!
Ja det var bara lite av vad jag tänkt på nu när jag går hemma!!!
Ha det!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Kan inte mer än hålla med :)

usch för all jävla skit som kommer över gränsen. Kunde gott ha suttit kvar på gutanamo. Hade inte skadat!



Hoppas allt är bra och tack för samtalet här om dagen, ringer väl snart igen och gnäller lite haha. Kramar och pussar

Postat av: Martina

Nu är du i helform!!!! Ja om man är svensk så håller man med dig i detta inlägg....Svensk på riktigt alltså...

Kram kram



2009-09-20 @ 18:51:22
Postat av: Anonym

Nu är du i helform!!!! Ja om man är svensk så håller man med dig i detta inlägg....Svensk på riktigt alltså...

Kram kram



2009-09-20 @ 18:52:37
Postat av: Lotta

Så sant! Jag har inget emot utländska medborgare alls, men att ta hit alla hjälper fan inte. Bättre med "hjälp till självhjälp"...dvs hjälp dem i deras hemländer istället...bygga upp skolor, sjukhus, politisk hjälp... Å du förresten, undrar om det inte är bebisdags snart, hormonerna verkar vara i rullning ;) Lycka till! ps förlossning är det mest vackra man kan va med om =)

2009-09-20 @ 21:36:08
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Anna

Mehdi är inte han född i Sverige så han har väl inte sluppit genom några system mer än vårt fantastiska välfärdssytem då som ska fånga upp ungdomar på glid. Jag hade för mig också att han greps i Pakistan båda gångerna förutom den gången i Portugal då förstås. Jag tror också att han är skyldig men till vad är ju frågan, en rättegång kanske vore på sin plats. För det är ju inte medborgarskapet eller feminister som avgör ens skuld utan ett väl fungerande rättsamhälle som både Sverige och USA anser sig ha så åtala honom och utmät straff så torde ju detta problem vara ur

världen. Kring analysen att människor med guld och bil inte behöver söka skydd för politisk förföljelse, sexuell läggning eller kränkande av männskliga rättigheter tycker jag är enhanda. Hur många flyr pga fattigdom egentligen? Framför mer diskussion kring dessa frågor, du fick i alla fall i gång mig vilket inte är svårt. Ha en bra dag!

2009-09-21 @ 09:29:24
Postat av: Linda

Tack Anna för din syn på saken...Alltid bra med extra kött på benen...=)

2009-09-21 @ 12:20:38
URL: http://gladgooding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback