Och regnet det bara öser ner...

Söndag...och det regnar kopiöst, ja blåser det självklart. Ska skruva ihop dator bordet vi fick av snälla Mette. Min klippa på jobbet!! Är oerhört tacksam för att hon är min kompis. En så rar och goo själ med en energi som får mig avundsjuk!
Känner i och för sig inte för att göra något idag men det kommer över mig snart...å då jävlar...=)
I veckan har jag mest jobbat, chefen och Sanna med familj har varit på Gran Canaria. Trodde att det skulle bli hårt, men det har flutit på oerhört smärtfritt. Ja det har gott som på dans måste jag säga. Skönt när man hinner med allt och inte behöver stressa i gäl sig....=)

Vi har reflekterat över hur folk beter sig ibland. Många skratt har det varit kan jag säga. Så skönt att kunna skratta åt dumma människor som tror att dom är något. Tidigare kan jag ärligt erkänna att jag blivit riktigt irriterad på dessa kunder, men har kommit på att dom har ingen rätt att bränna min energi på dumma löjliga grejer.
Man håller masken och skrattar när dom gått.
T.e.x -Finns det någon av killarna här som kan hjälpa mig med en lampa, byta torkar blad, hjälpa mig tanka, kolla luften, kolla oljan, fylla på olja eller spolar vätska?
Vad svarar man då?
-Nej, men jag kan hjälpa mig.
Svaret blir
-Du.....? Men ...jaha..kan du det?
-Ja jag hoppas det. svarar man då.
Sen när det är fixat på 2 röda, så håller kunden på att svimmar för tror inte att en tjej fixar sådana saker...Jesus!
Ja ni som känner mig vet att det är inte mycket ang bilar som jag inte kan fixa. Herre gud...har skruvat med bilar sen jag var 10år.
Men jag är inte mindre tjej för det.
Sen finns det andra grejer som jag inte kan och är inte blyg för att fråga om hjälp. Men har lärt mig att man ska kolla över läget själv först, om man kan fixa det. För man kommer aldrig lära sig något om man inte vågar pröva. Sen finns det självklart grejer som man inte ska göra själv, utan behöver en auktoriserad yrkesman för att det ska bli godkänt. Men har alltid varit nyfiken och vill lära mig göra saker själv och vara så oberoende som möjligt av hjälp. Kan vara riktigt slitigt ibland, men man är mäkta stolt när man har rott det iland.

Nej nu ska jag skruva lite, för nu ficka motivation.

Älskar dig min Peter, så glad för att jag har dig!!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback