Duger eller inte!!

Jag komma på mig själv sittandes i djupa tankar om bekräftelse. Så läste jag Jessies blogg och hon har helt rätt. Men jag funderar ändå på folks inställning. Jag tror att allt har med pengar och status att göra.

Har du dåligt med pengar, ja då;

- Kan du gott sitta hemma själv och glo.
- Är man inte värd något.
- Vet man tydligen inte vad kärlek är.
- Inte omtanke häller.
- Är du socialt okompetent.
- Tittas man ner på.
- Blir man klappad på huvudet och tycka synd om uppsyn.
- Är man klassad som mindre begåvad.

Jag kan fortsätt hur långt som helst. Men känner att jag har gjort mig förstådd.
Men så här är det....Man kan och kommer aldrig aldrig aldrig kunna köpa ens nära och käras kärlek. Den som påstår det är ute och paddlar på oerhört djupt vatten. Har några skräck exempel på det. Deras barn är inte dom lyckligaste som går på denna jord. Dom försöker hela tiden söka bekräftelse och  acceptans hos sina föräldrar. Men då stoppas halsen full med pengar istället för kärlek och ömhet. Men så finns det även tvärtom, mycket pengar men ändå kärlek. Men det ska skötas snyggt annars går det över styr. Har inte barnen gjort sig förtjänt av sin peng så ska dom inte ha någon heller.
Jag vet att det låter tufft, men det har dom tillbaka sen när dom blir vuxna. Mamma och Pappa kommer inte finnas där för alltid.
Sen har vi detta med vänner och bekanta som gör mig mest besviken. Det ska köpas det och det och det osv...Jag skulle också handla som en galning om jag hade pengar. Men det gör mig absolut inte mer värld som människa. Bara för att jag kanske kan köpa allt mellan himmel och jord till allt och alla. För kan man bara visa sin omtanke med att överösa folk med grejer hela tiden, ja då kan det kvitta i mina ögon.
Jag har ett stort hjärta som bankar hårt för en liten skara. Den kärlek jag får tillbaka genom stöttning och värme betyder mer än alla pengar i världen.
Till alla er som har feta plånböcker!! Grattis och jag önskar er lycka till. Men tänk efter mer än 1 gg hur ni behandlar andra människor. En vacker dag kan det vara ni som står där...!!!

Nu är inte jag drabbad personligen av detta. Håller sådana människor på behörigt avstånd, för dom ger mig ingen glädje. Vi lägger ner våran energi på annat. För vi har varann...and that`s all that matters to me!!!

Over and out!!

Kommentarer
Postat av: syster

jättebra skrivet sis! pöss

Postat av: Jessica

Så jävla bra inlägg Sexy!

2009-05-13 @ 12:02:32
URL: http://http:www.satujonna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback