När våren kommer!!

Ja när solen skiner och man vistas mer utanför väggarna än innanför. Då finns det liksom inte tid eller lust att dra igång på datorn när man kommer in. Nej, då vill man äta gott och umgås med sin andra hälft och prata om vad man ska göra under morgondagen, ev resten av veckan. Nu har inte vi varit så aktiva ute än, men det drar ihop sig för anläggning av gräsmatta. Man känner sig inte så social heller för den delen, man är så uppe i sitt fixande.
Just nu känner jag mig bara tråkig. Det är så många jag skulle ringa och prata med. Men jag orkar inte, utan grejar med vårat och är ute med hunden på långpromenader för att inte binda på mig för mycket vatten. Sen att sitta i alla dessa telefon köer till barnmorskan för att kunna få en ny tid. För hon ska fylla i ett papper som jag ska skicka in till F-kassan. Så att jag kan få ersättning och mammapeng. Ja, det tar musten ur en. Aldrig mer att ha med landstinget att göra. Har man gått privat nästan hela sitt liv, så märker man verkligen att det är jättestor skillnad. Personalen på Landstinget tillhör inte den mest positiva och glada sorten. När vi var på ultraljud nu första gången, så ja....pinsamt skulle jag beskriva situationen. Hon sa mer eller mindre rakt ut att jag var fet och därför blev inte bilderna bra på våran bebis. Jag nekar inte till att jag har extra kilon, men dom ska bort sen när vi har fått barn. Men det skulle aldrig falla mig in att banta nu när jag är gravid! Nej, nej, nej!!!
Sen hade hon en fruktansvärt nonchalant attityd och gjorde sin undersökning men korta kommentarer. Så vi skulle veta vad hon gjorde. Inte en antydan till inlevelse, glädje eller prata om allt runt omkring. Hon hatade verkligen sitt jobb, hon kunde lika gärna skrivit i pannan " Jag hatar mitt jobb och bebisar". Varför i helvete jobbar man på ett sånt ställe då...VA? Nej, jag tycker att man ska ha känsla för ett sånt jobb, eller i varje fall ha förståelse att det är lite läskigt som spännande med första barnet!!! Ja det blir nog bra till slut, jag är i varje fall lycklig för bebisen i magen och mannen som ska bli pappa till det!! Älskar dig mitt hjärta där ute  guppandes vid Gotland!! =)

Det var allt för nu!!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ann

Allt kommer lösa sig ska du se! Man får inte låta ens energi gå åt människor som inte är värda det. Eran bebis kommer bli hur go som helst och Tristan kommer lära den alla jävelskap som går, precis som sin far!

Puss syrran, älskar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback